הגורמים למחלה על פי הרפואה הסינית

שיטת העץ

האם למצוקות נפשיות ישנן השפעות פיזיות

האם למצוקות נפשיות ישנן השפעות פיזיות? לרפואה הסינית אין ספק בכך כי החיים והרגשות משפיעים באופן ישיר על חיי האדם ועל חוליו.

ברפואה המערבית עדיין יש קושי לקבל את הנפש כמשפיעה ישירה על הגוף, כיום רופאים רבים אומרים זאת, אך כפיתרון נותנים תרופות אשר נוגדות את התפיסה. יש לי מטופל לדוג שתמיד סובל מהתפרצות של כאבי גב בזמן שהוא מתווכח עם אשתו. מיד לאחר מכן נתפס לו הגב והוא מוצא את עצמו נלחם עם הכאב. הוא מגיע אלי באופן קבוע לאחר שעבר אצל הרופא שנתן לו תרופות נגד כאבים.

לאחר טיפול עם קצת מתיחות אך המרכז הוא נשימות, הוא משתחרר די מהר ולמחרת די שוכח את המצב.

אך כעבור חודש הוא שוכח למה זה קורה לו. חח זה טוב וטבעי לשכוח, כך אנו ממשיכים ולא נתקעים חח, טוב אז נמשיך בעניינינו.

ברפואה הסינית מגדירים את הרגש כאחד האחראים הראשיים על תפקוד הגוף ועל יצירת מחלות.

ישנם כמובן גורמים חיצוניים ופגיעות חיצוניות שהם גם הגורמים למחלה, אך כרגע אנו מדברים על הפן הפנימי של האדם.

לא צריך לסבול מכאבי מחזור

המחלות המודרניות – מחלות הנפש

רוב המחלות המודרניות הינן מחלות של הרוח, כך אני קורא להם, מחלות המגיעות מהפנים של האדם ומשתלטות על חייו. אך הרפואה הסינית מגיעה ומציעה טיפול שונה למחלות הללו, בנוסף התרבות הסינית נותנת מקום לרגשות ולהבעתן החוצה. 

הטענה נותנת דוגמא על ילד קטן, כשאנו מביטים על ילד קטן, אנו רואים כי רגע אחד הוא כועס ובוכה ותוך שניות הוא חוזר וצוחק בשמחה גדולה.

ילד הוא הדוגמא הכי טובה ליכולת האדם להיות חופשי בפנימיותו, הוא יכול להביע את רגשותיו בכל רגע.

אך ההבדל בינו לבין אפילו ילד בוגר או מבוגר הוא בכך, האדם הבוגר למד כבר לשלוט על רגשותיו, לעצור את רגשותיו ולהתכונן איך להתמודד עם רגש מסוים. בכך הוא יוצר חסימות רגשיות וחסימות אנרגטיות לאורך גופו המתבטאות במחלות חיצוניות.

דוגמה לחסימה אנרגטית

תחשבו על זה, ככל שהשנים עוברות אנו מייצרים דפוסי התנהגות המייצרים לנו מחסומים קבועים בגוף. הדוגמא הקלה ביותר שאוכל להביא היא "צרכים".

תינוק עושה קקי חופשי ללא הרגשה רעה, אך לאט לאט אנו מעירים על הריח הרע,אפילו בצחקוק קל, כמו אוף עשית קקי צריך להחליף. לאט לאט אפשר לראות שאפילו ילד קטן בורח לפינה ועושה קקי, לא רוצה שיראו אותו והוא מתבייש.

חשבתם פעם מדוע הוא מתבייש? ומה יקרה בעתיד כתוצאה מכך אם זה יהיו לנו הערות נוקבות ולא נעימות כלפי הילד?? 

אתן דוגמה בוגרת כתשובה, כמה מכם מכירים את העובדה כי הגעתם למקום חדש ואתם צריכים שירותים ואתם מרגישים לא נעים? או לא נקי? או מחסום כללי אפילו לחשוב לעשות זאת במקום ציבורי? מה עם בעבודה? שם כולם מגיעים לשירותים ואז לא נעים?? אז ככה… חח יש אנשים שזה לא מפריע להם והם עושים זאת בטבעיות, אך יש כאלו שיש להם מחסום וזה קשה עד מפריע להם בחייהם, מהו השורש לכך לדעתכם?

רגשות כמו כעס, שמחה, פחד, עצב, דאגה, ירדה באופן קיצוני ייצרו במשך השנים מחלות ודפוסי התנהגות שיהוו בעיה לחווים אותם.

מחשבות טורדניות

איך לאזן את הגוף נפש על פי הרפואה הסינית

הרפואה הסינית מציעה תמיד את האיזון כדרך בריאה לחיים בריאים, הרעיון הוא לתת לכל רגש מקום וזמן קצוב, אך לדעת להמשיך הלאה ולא להגיע לקיצון.

ניתן לכעוס כשצריך אך מעט ולסיים, לשמוח זה טוב אך שמחה מוגזמת הינה תופעה שתעיד על הימנעות אחרת. 

לפחד זה טוב, כי ללא פחד אנו חשופים לפגיעה, אך הפחד צריך להיות זמני ומשחורר כמו שהגיע.

בקיצור ילד הוא דוגמה לחיה בריאה אשר עדיין לא יצרה מחסומים אנרגטיים המייצרים מחלות. כבר בגיל צעיר אנו מייצרים דפוסים שמהווים בעיה בחיים.

אם נדע למקד אותם ולאבחן אותם. נדע לאזן את הגוף והנפש ובכך לחיות חיים נעימים ושלווים יותר.

YOGA ANIMAL POSE

תרגול נשימות בעת מלחמה

ברגע קיצון כמו בזמן מלחמה ומציאות של סטרס קבוע אנו נפגשים מול מציאות שלא מותירה בפנינו רגעים של שלווה, אנו חווים פחד ואימה באופן קיצוני, לאחר מכן כל גופינו עובר אפיזודה של סטרס החוסם את כל המעבר האנרגטי של גופינו, כמו לקפוא לרגע ולנסות לחזור למצב תקין עם משפחה וילדים על אף מה שמתחולל בפנים.

במצבי קיצון אנו חשופים בצורה יתרה למחלות ולפגיעות מבפנים, מחלות אלו הן קשות ביותר ויכולות לעצב את נפשו וגופו של אדם לעתיד והלאה.

על כן בעת קיצון על האדם לעבוד על גופו ונפשו יתרה מעת רגילה. זאת בשל העובדה כי חובה להוריד את רמת המתח והסטרס הלוחצים על כל מערכות הגוף.

הדרך לדעתי הטובה ביותר לייצר זאת במהירות היא על ידי נשימות. האדם הנושם יכול לשאת את המציאות ולהרגיש את הרווח בריאות. האדם שאינו נושם יחזיק במקלעת השמש בין הצלעות במרכז את כל גודש מציאותו. גודש זה חוסם את אזור הכבד הלב מגיע לקיצון וריאות האדם יוצרות גם הן מחלות משונות של הגוף והנפש.

בעת קיצון יש לנקוט יתר על המידה בהשגחה ועבודה עצמית. דבר זה אינו קשה כמו שהוא נשמע, אך הוא דורש משמעת עצמית גבוהה ועבודה ללא ויתור.

מצד שני ידוע כי בעת סטרס קיצוני, אנו פחות פתוחים לעבודה ולאהבה עצמית. כי יש מצב של חוסר קבוע והוא רק גדל.

אך אם נתן 15 דק בערב ובבוקר לתרגול, נעביר ימים יפים יותר גם תחת צל האימה, נוכל לתפקד טוב יותר עם משפחתינו ונגיע לרגיעה נפשית ביתר קלות.

אני מחבר פה למטה מספר עמודים המסבירים על טכניקות נשימה שונות, קחו עצירה קטנה מהכל ושבו לתרגל מספר דק, לאחר התרגול תראו שתודו לי כי אכן הופחתה רמת הסטרס והחרדה הקיימת ברגע נתון.

דילוג לתוכן