פריצת דיסק

המסע אל הבריאות שלך

טיפול בפריצת דיסק

B.A.M.S | רפואה טבעית

 

לטפל בפריצת דיסק

פריצת דיסק יכולה להוות נדבך מאוד רציני בחיים, ביחוד במקרים של הקרנות. הסובלים מפריצת דיסק יכולים להתחלק ל2: אלא שעושים תרגילים ומטפלים בעצמם ורוצים להבריא מהר ככל האפשר. ואלא שכואב להם ואינם מסוגלים לעשות הרבה פעולות בשל הכאבים העזים. כמובן שיש אנשים שיושבים בין הקטגוריות והם גם מנסים לבצע תרגילים ולעבוד אך הכאבים חוסמים אותם.

פה נכנסת לתמונה גם הנפש, אין אדם יכול לתמוך בעצמו בלבד אם אין לו תמיכה מהקרובים, ישנם מספר מועט של אנשים שיוליכו את עצמם בעצמם, הרוב זקוקים לתמיכה לצורך החלמה וחזרה לבריאות מלאה.

על כן עבודה וטיפול נכון בפריצת דיסק תלויה בדרך חייו של המטופל והתאמה לצרכיו. מטופל שאינו יכול לעבוד בעצמו מכל סיבה שהיא, יצטרך מספר רב יותר של טיפולים לצורך החלמה וחזרה לשגרה, לעומת מטופל שמתרגל מידי יום תרגילים המועילים לשחרור הגוף ונותנות טיפול לפריצת דיסק עם שילוב של טכניקות טיפול נוספות.

טכניקות טיפול לפריצת דיסק

דיקור סיני לפריצת דיסק יעשה עבודה על המרידיאנים, ביחוד במקרים של הקרנות, נקבל תוצאה טובה משימוש בדיקור ושילוב של GB30 ומוקסה אם טיפול זה מתאים מבחינת האבחון.  

לעיתים אנו נשתמש באיזור GB40 מאחורי הברך ונקיז משם טיפת דם לצורך שחרור של כאבים ולחצים עצביים, אנו נשלב טיפול זה עם דיקור בדרך כלל ושיאצו או עיסוי תאילנדי עדין ומתיחות לשחרור הגב.

השימוש בדיקור סיני יוריד את המתח והלחץ בו נמצא המטופל ויסייע לשחרור כאבי הגב ביחוד במקרים של הקרנות לרגל.

תרגול יוגה טיפולית לפריצת דיסק

לדעתי המענה החזק ביותר שהולך עם המטופל לאורך כל חייו, הסיבה שאני אומר זאת היא, תרגול ושמירה על גמישות הגוף תסייע מהר להורדת הלחץ העצבי באיזור הנפגע.

כמובן שבתחילה עלינו ללמוד טוב איך לעבוד נכון בכדי לקבל תוצאות טובות, אך ברגע שלמדנו איך ליצר גמישות יומיומית ולשחרר את הגוף, מצאנו את הפתרון לבעיה.

טיפול מסייע מאוד, כדורי הרגעה מסייעים במהירות, הבעיה היא שככל שהזמן עובר ולא מפתחים גמישות לגוף, הבעיה חוזרת ואף מחמירה.

הלחץ הקיים בין חוליות עמוד השדרה והשרירים האוחזים אותן יוצר לחץ על השק המכיל את העצבים, מצב זה יוצר כאבים והקרנות, תלוי במיקום פריצת הדיסק כך ההקרנה היא לרגליים במקרה של פריצת דיסק בגב התחתון.

במקרה של פריצת דיסק באזור הצוואר ההקרנה לרוב תהיה לידיים, אך כל מקרה לגופו. 

יוגה טיפולית היא הכלי לטיפול בפריצת דיסק משום שהיא תסייע למטופל לבנות גמישות ארוכת טווח הפותרת את הלחץ בין החוליות.

יוגה לפריצת דיסק

כשאנו פונים ליוגה לצורך טיפול בפריצת דיסק, אנו חייבים לבדוק כי מדובר על יוגה טיפולית או איינגר יוגה. הסיבה לכך היא, ישנם מספר רב של מורים ליוגה היודעים לתרגל נהדר במצב רגיל וללא פציעות, שיטות כמו האטה יוגה, אשטנגה יוגה, ביקראם יוגה וכדו', אך בשיטות אילו מתרכזים פחות בעבודה על מערך השרירים לצורך גמישות וטיפול שהוא רפואי.

יוגה היא כלי מצוין, אך במקרים שאנו פצועים ורוצים לשמר ולחזק את הגוף, חובה להבין באנטומיה ולדעת לטפל במטופל בדרך שתועיל לו. על כן מורה ליוגה טיפולית לדעתי צריך לדעת שיטות נוספות לטיפול, זאת בכדי לעזור למטופל בתחילת דרכו להגיע למצב בו יוכל לתרגל יוגה נכונה ומדויקת לגופו.

בנוסף חייב לומר כי חובה להתחיל בטיפול פרטני ואישי, לאחר שמגיעים לנקודה שיודעים לתרגל נכון ומרגישים את השיפור ללא שרירים תפוסים לעיתים קרובות, ניתן לעבור לתרגול בקבוצה, שוב אני מחזק ואומר כי יוגה טיפולית רצויה למקרים הללו בכדי לשמר טוב על הגוף ובכדי שהמורה ליוגה יהיה מומחה באנטומיה ובידע טיפולי.

פריצת דיסק תרגילים

ישנם תרגילים רבים אותם ניתן לבצע בכדי לטפל בפריצת דיסק, בדרך כלל שרירי ההמסטרינג שלנו יהיו קצרים וחלשים, או קצרים וחזקים, אך עדיין יוצרים לחץ על עמוד השדרה. האיזור בין עצם הזנב לברך מכיל שרירים חזקים שיכולים להכריע בלחץ הקיים על עמוד השדרה. אם נלמד להאריך את שרירי ההמסטריג, נצליח לשחרר המון מהלחץ הקיים על הגב התחתון. בנוסף צריך לחזק את שרירי הבטן, זאת לצורך איזון בין השרירים האחוריים והשרירים הקדמיים ובכך למנוע לחץ על הגב התחתון.

טוויסטים הנעשים בצורה נכונה עם שרירי המסטרינג מתוחים, יועילו רבות לשחרור והארכת השרירים הצדדיים ובכך להוריד את הלחץ הקבוע על הגב.

לפרטים נוספים הכנסו לעמודים של תרגילים לפריצת דיסק ותרגילים לבלט דיסק ותתחילו להשתחרר מהכאבים כבר היום.

לפני תרגול כדאי ללמוד ממומחה.

איך מתחילים בטיפול? 

w

שיחת ייעוץ חינם

ניתן להתקשר לשיחת ייעוץ 20 דקות חינם, לפני שמגיעים לטיפול

קבע פגישה

התקשרו לקביעת פגישה לטלפון 058-7224467

טיפול ראשון במחיר מיוחד

לצורך הכרה, והתאמת ציפיות, טיפול ראשון יהיה במחיר הנחה

דילוג לתוכן