טיפול בכאבי גב בלהבים

שיטת העץ

טיפול בכאבי גב בלהבים

כאבי גב יכולים להיווצר ממספר רב של אלמנטים שונים וסיבות שונות. אך כשאנו באים להסתכל כמטפלים על הסיבה לכאבי הגב של המטופל, אנו צריכים להביט טוב מכל הזוויות היוצרות את כאבי הגב ולהגיע אל שורש הבעיה.

כאבי גב יכולים להופיע כאקוטיים או כרוניים. במקרים אקוטיים בדרך כלל קל לטפל והכאב יעבור ויעלם. אך במקרים כרוניים ונשנים, יש למצוא את שורש הבעיה כדי לייצר טיפול נכון.

כאן מגיע העניין של אבחון מעמיק של הבעיה.

שיאצו לשחרור כאבי גב תחתון

אבחון כאבי גב על פי שיטת העץ בלהבים

כמו שכבר אמרנו כאבי גב יכולים להיווצר ממספר רב של אלמנטים, אך כשאנו באים לאבחן את הבעיה ולמצוא את השורש, אנו חייבים לבחון את גופו של המטופל במספר אלמנטים. בנוסף יש להבין את רמת הסטרס בו חי המטופל בו בעת.

שיטת הטיפול שלי מתבססת בתחילה על תשאול המטופל והבנת הבעיה על פיו או ועל פי ממצאים רפואיים שונים לאחר בדיקות שנעשו.

לאחר מכן נבחן את מערך השרירים של המטופל, נבחן את טווחי התנועה של מירב השרירים המחוברים אל הגב, מפלג הגוף התחתון ועד לפלג הגוף העליון.

על ידי בדיקה זו נבין מהם השרירים "הקצרים" בגופו של המטופל והיכן יש דיסהרמוניה בין שרירי פלג גוף קדמי לאחורי.

הטיפול כאן אינו קצר, כאן מדובר על יצירת סשן מותאם אישית למטופל, זאת לצורך הארכת השרירים הלוחצים ומייצרים את כאבי הגב.

לגבי מקרה של גב תפוס, ניתן לטפל על ידי שיאצו משולב דיקור סיני או תאי טיפולי, אך ישנם דרכי טיפול שונים לאנשים שונים.

איזון בין מערך השרירים הקדמי והאחורי

כשאני מביט על גוף המטופל אני בוחן את חלקו הקדמי הצדדי והאחורי, על ידי מבחן גמישות זה, אני מבין איפה החולשות והאזורים המכווצים ביותר בגופו של האדם.

לאחר הבנת מפת גופו של המטופל, ניתן לעבור לעבודה. תהליך שחרור הגוף הוא על ידי עבודה פיזית ונשימות,  תוך כדי עבודה. כל חלק בגוף האדם בו הוא מכווץ, יכול להעיד על התכווצות של הנפש בנוסף לגוף. שם נזדקק לנשימות לצורך יצירת גמישות אט אט בגופו שלה מטופל.

על פי הרפואה הסינית וההודית, כל רפואה על פי התאוריות שלה, אך המשותף הוא כי כל חלק שנפגע חיצונית משקף אזור אחר פנימי יותר. כל אחת משיטות ריפוי אלו מציעות שיטת טיפול מתאימה לאותה הבעיה

טיפול לכאבי גב בשיטת העץ

כשאני מאבחן מטופל בפעם הראשונה, אני מקבל תמונה ממספר גורמים שונים ותיאוריות שונות המתאחדות לכדי שיטת טיפול מרכזית. שיטת הטיפול שלי תנסה לייצר איזון בין אזורי הגוף השונים על ידי טכניקות שונות של עבודה. דרך העבודה תשלב בין דיקור סיני, איורוודה, יוגה טיפולית, שיאצו, עיסוי תאילנדי, כוסות רוח, עיסוי איורוודי, הילינג ועוד. אך כל שיטות הטיפול השונות יכנסו לכדי שיטה אחת בזמן עבודה. השילוב שבו אשתמש לצורך הטיפול נקבע על פי האבחון בתחילה, אך לאורך הדרך אלמד את המטופל ואתאים את הטיפול לפי ההתקדמות שלו.

כך יווצר טיפול דינמי היוצר שינוי פיזי ונפשי גם יחד. שילוב הנשימות הינו נצרך מרכזי לאורך הטיפול, זאת בשל העובדה כי אנו אוחזים בבטננו המון מעומס החיים והגב צריך להרים את כל המשא הזה ועדיין להמשיך כאילו הכל רגיל.

לחצי החיים מייצרים מאבקים פנימיים בין עצמנו למציאותינו ובכך מייצרים "אבני משא" אותם אנו סוחבים לאורך חיינו עד אשר יש לנו כאבים כל כך חזקים מהמשא. בדרך כלל רוב האנשים יחזיקו את המשא ולא יגיעו לטיפול עד אשר המשא כבר יכביד בצורה של נזק כרוני.

לכן יש לתחזק את הגוף על בסיס קבוע על ידי אימון כמו יוגה טיפולית, או כל אימון ספורטיבי המכיל אלמנטים של גמישות. זאת בשל העובדה כי גמישות פיזית מייצרת גמישות נפשית, כך אנו מטפלים בשתי ציפורים במכה אחת.

שיעור יוגה קבוצתי

טיפול לכאבי גב בלהבים

מוזמנים לקבל טיפול מותאם אצלינו בקליניקה בלהבים. שיטות הטיפול בהם אנו מטפלים הם:

יוגה טיפולית – טיפול או שיעורים בקבוצות

דיקור סיני – שילוב של דיקור סיני עם מוקסה, לעיתים אחליט על אקופרסורה במקום אקופונקטורה.

שיאצו או עיסוי תאילנדי רפואי – טיפול עם המון מתיחות בדרך כלל חלק מתוך הטיפול בשיטת העץ.

כוסות רוח – שילוב של כוסות רוח כחלק מהטיפול, בדרך כלל אשתמש בכוסות רוח נעות, לעיתים נשלב על הקזת דם, בהתאם לסוג הבעיה והמטופל.

פראנה רוטס – שיטה שלי המשלבת את הנשימות כחלק מהטיפול, ממצב של נשימות בטן פשוטות עד לקאפל באהטי, נשימות עם היפר ונטילציה. שילוב מדהים המחזק את יכולת הטיפול בגוף ובנפש גם יחדיו.

הילינג – כחלק מהחיבור בין הגוף לנפש נכנס האלמנט החזק הזה שמתחבר בהתאם למטופל ויכול לקחת את הטיפול אל מעבר לחומות האדם.

תרגול קבוע של יוגה טיפולית ונשימות יסייע לכאבי גב וישפר נפלאות את חווית החיים!!!

דילוג לתוכן